• Home
  • Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Filter de veelgestelde vragen:

  • Ouderenzorg: Hoe kan ik mij inschrijven voor het woonzorgcentrum, kortverblijf of dagcentrum?

  • Ouderenzorg: Wat gebeurt er als ik bovenaan de wachtlijst sta, maar nog niet wil verhuizen naar het woonzorgcentrum?

    De wachtlijst is altijd vrijblijvend en verplicht je tot niets. Als je nog niet wil verhuizen naar het woonzorgcentrum, blijf je op de wachtlijst staan.

  • Ouderenzorg: Kom ik in aanmerking om te wonen in Huis August of OLV Ster der Zee?

    Dat hangt af van verschillende factoren. Zo moeten wij rekening houden met de Katz-schaal (dit is de graad van zorgbehoevendheid), jouw noden op vlak van zorg en ondersteuning én de vrijgekomen kamer in de woning.

  • Ouderenzorg: Wie breng ik op de hoogte van mijn verhuis naar het woonzorgcentrum?

    Breng je ziekenfonds en zorgkas op de hoogte. Het is niet verplicht om je adres te wijzigen. Voor meer info kun je terecht bij de sociale dienst.

  • Ouderenzorg: Mag ik mijn kamer inrichten met eigen meubelen?

    Ja, je mag je kamer inrichten met je eigen meubelen. Dat gebeurt in samenspraak met onze medewerkers.

  • Ouderenzorg: Hoeveel kost een kamer in een woonzorgcentrum?

  • Ouderenzorg: Wat als ik mijn factuur niet kan betalen?

    Dan neem je best contact op met onze sociale dienst. Zij zullen je verder helpen. 

  • Ouderenzorg: Wat zijn de bezoekuren?

    Onze beide woonzorgcentra zijn open huizen en hebben geen bezoekuren. Familie en vrienden zijn altijd welkom. Vanaf 21 uur is de ingang weliswaar gesloten, maar ook dan is bezoek mogelijk. Wel vragen wij om ‘s avonds de nodige stilte te respecteren om anderen niet te storen.

  • Ouderenzorg: Waar kan ik terecht met een klacht of compliment?

    Wij staan open voor al jouw feedback. Lees hier meer over op deze pagina ›